Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Co z projektem Podlęże - Piekiełko? Przekroczony budżet przetargu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Co z projektem Podlęże - Piekiełko? Przekroczony budżet przetargu
Wiz. PKP PLK
Wciąż nie znamy wykonawców modernizacji środkowych odcinków linii 104, która jest elementem projektu budowy nowego połączenia z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza (tzw. Podłęże - Piekiełko). W największym zadaniu pojawiły się tylko trzy oferty, do tego znacznie przekraczające kosztorys.

Przygotowania do budowy nowego odcinka linii kolejowej w Małopolsce trwają od wielu lat (a zapowiedzi - od dekad). Według przyjętej niedawno aktualizacji Krajowego Programu Kolejowego pojawił się terminarz przetargowy związany z budową linii kolejowej Podłęże - Piekiełko. 

Dla odcinków Chabówka – Rabka Zaryte oraz Nowy Sącz – Klęczany umowy realizacyjne zostały już podpisane. Dla odcinków Rabka Zaryte – Mszana Dolna oraz Klęczany – Limanowa trwają obecnie postępowania przetargowe, które wkrótce wyłonią wykonawców prac. Sama stacja Limanowa zostanie zrealizowana w ramach odrębnego kontraktu. Ogłoszenie przetargu na te prace planowane jest na październik 2023 roku; w przyszłym roku mają być ogłaszane przetargi na budowę nowej linii kolejowej.
W trwającym już ponad pół roku przetargu na prace na odcinku A2 Rabka Zaryte – Mszana Dolna wpłynęło sześć ofert. Najtaniej zakres podstawowy wycenił Strabag (526 mln zł brutto) a najdrożej - Budimex - na 622 mln zł. Wszystkie oferty mieszczą się w określonym na 640 mln zł brutto kosztorysie. 

Dużo gorzej wygląda to dla odcinka D Limanowa - bocznica Klęczany; tu wpłynęły tylko trzy oferty: konsorcjum Budimeksu i Gulermak na 2,37 mld zł, Intercoru z chińskim Stecol na 2,45 mld zł oraz Porr i Trakcji na 3,29 mld zł (ceny za zakres podstawowy, brutto). Kosztorys PLK przewidywał wydanie na ten fragment niewiele ponad 2 mld złotych, a umowa z PFR na całą linię 104 opiewa na 4 mld złotych. Nie wiadomo zatem, czy znajdą się dodatkowe pieniądze na podpisanie tej ważnej umowy tym bardziej, że już na poprzednie odcinki trzeba było dosypać pieniędzy.

Wizualizacje projektu można znaleźć tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa. Weekendowe prace na torach i drogach

Zintegrowany transport

Warszawa. Weekendowe prace na torach i drogach

inf. pras. UM Warszawa 16 listopada 2023

Newag: Kontrakt na Dragony 2 dla Akiem największy w historii

Tabor i technika

Dreamliner Norse wylądował na Antarktydzie!

Innowacje

Dreamliner Norse wylądował na Antarktydzie!

Mateusz Kieruzal 16 listopada 2023

Zobacz również:

Jest umowa na modernizację odcinka linii 104 z Rabki do Mszany

Infrastruktura

Jest umowa na modernizację odcinka linii 104 z Rabki do Mszany

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 17 października 2023

Jest finansowanie linii Chabówka - Nowy Sącz. Blisko 4 mld zł

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Warszawa. Weekendowe prace na torach i drogach

Zintegrowany transport

Warszawa. Weekendowe prace na torach i drogach

inf. pras. UM Warszawa 16 listopada 2023

Newag: Kontrakt na Dragony 2 dla Akiem największy w historii

Tabor i technika

Dreamliner Norse wylądował na Antarktydzie!

Innowacje

Dreamliner Norse wylądował na Antarktydzie!

Mateusz Kieruzal 16 listopada 2023

Zobacz również:

Jest umowa na modernizację odcinka linii 104 z Rabki do Mszany

Infrastruktura

Jest umowa na modernizację odcinka linii 104 z Rabki do Mszany

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 17 października 2023

Jest finansowanie linii Chabówka - Nowy Sącz. Blisko 4 mld zł

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5